måndag, januari 28, 2013

Gogumman, återkomst, flytt till Göteborg m.m

Mår i dag? Status på måendet= 4   på en skala 1-5
1 är helt värkfri och glad.
2 ledvärk och glad
3 ledvärk och ledsen
4 värk överallt men glad
5 värk överallt men ledsen
väderleken är = Varm

Skriver lite här då jag inte har orkat sitta vid datorn och uppdatera mig på facebook eller mejlat. Det går numera ca 3 dagar från varje datatillfälle. Missar en hel del och får skriva och be om ursäkt till de som vunnit något hos mig på Tradera och till andra som frågat om något via mejlen.
Är så himla trött på att vara trött.  Ska till husläkerskan på fredag. Äntligen. Har fått ge återbud 3 ggr och det har gått många månader sen sist. Vi ska gå igenom hela min hälsa och framförallt diabetesen och jag får antagligen börja med insulinsprutor. Sätter allt mitt hopp till det att få må bättre om sockret sjunker till det normala. Som det är nu så är det högt nästan hela tiden eftersom jag inte kan styra över vad jag ska äta när jag är hänvisad till matlådor som innehåller mindre och mindre av grönsaker och mer och mer av äckliga körsbärstomater + kolhydratrika potatisbitar m.m.. De drygar ut med dem och tjänar på så sätt pengar de giriga jäklarna:-(
Har hjälp av ett personligt ombud och ska be henne om hjälp med att leta reda på någon som kan laga mat åt mig om det är möjligt. Givetvis kommer det att kosta pengar som vi inte har. Jag har i alla fall en plan och den använde jag och gick ner 15 kilo i vikt för x antal år sedan. Håller på att leta i bloggen här för att se mer exakt när jag gjorde det och om jag skrev ner några av recepten då.

Gogumman!! Heeeeeej!  :-) Tänk att jag inte förstod att det var du som var du s a s.:-)  Ska länka till din blogg om jag inte redan har gjort det?! Får gå igenom länkarna lite senare. Måste vila.
Att du har fått barn också jue! GRATTIS!!! i efterskott.:-)  Roligt att se dig tillbaka på nätet igen och jätteroligt med att du kanske kan lägga ut lite pyssel.  Jag är också pysseltokig, men har bara förköpt mig på hobbyprylar, mest pärlor och tillbehör och kan väldigt sällan göra något smycke eller annat som t.ex presentaskar som jag köpt material till. Har haft tusen ideer om vad jag ska göra med dem. Allt från pysselklubb nere i huset här på området, till webshop, pysselkvällar med släkten os.v.
Kanske kan vi puscha varandra och ge tips om pyssel på våra bloggar? Vore superkul att prata pyssel då jag i alla fall läst in mig mycket på pärlområdet, via dom köp jag har gjort.

På Fredag ska sonen flytta in i sitt studentrum. Vilken fantastisk tur han hade som fick ett sådant tilldelat sig. Kostar 3500 kr i månaden och det är gratis 2 månader på sommaren så då kommer studielånet räcka.
Han har köpt massa böcker som kom med posten i dag. Jag är nyfiken som bara den på dem och får nu vänta tills han öppnat paketet.:-)

(Kontstigt att jag kan skriva så här mkt då mina fingrar är jättesvullna??  Medicinerna kanske börjar ta ordentligt nu, efter  bergis 4 timmar sen? )

Bostödet var här i dag och vi har fixat med lakan och handukar åt sonen som hans ska ha med sig.  Hans bästa kompis ska åka med ner till GBG för att hjälpa honom att bära allt som t.ex stationära datorn. Jisses! Roligt att de får sällskap i alla fall. Micke och jag får en helg för oss själva. DET har vi inte haft sedan innan sonen föddes för 24 år sen , känns det som.;-)

Det är påfrestande att ha inneboende hos sig. Hur snäll och rar han än är så är i alla fall jag väldigt pressad, samtidigt som jag tycker att det är trevligt.  Paradoxal man är va?  Han är hjälpsam och snäll på alla sätt och vis, men har precis som vi andra i familjen adhd och  vi alla 4 personer stökar till det så det går knappt att röra sig här hemma och än värre är det att hitta saker ibland allt pyssel och saker som jag ropat in via Tradera de senaste 10 åren. Det ligger förpackningar, kartonger överallt och FRIGOLIT. Jösses vad mkt sånt folk lägger i sina paket. Värst är den sorten som trillar ur i små pluttar a´ flera tusentals.

Nu håller vi på att sortera saker och om vi måste flytta sen så måste allt detta vara färdigt först.  Det är dom 4 S:en. Sälja, Slänga, Skänka, Spara.  Så ska det stå på alla lådorna.:-)

Nu är det dax för lunch-middag.  Fisk, panerad med mandel och potatismos och jag tror där låg några ärtor i också.
See ya later!!!


1 kommentarer:

Klockan februari 02, 2013 11:35 em , Anonymous Gogummansmor sa...

Huvudsaken är att du är med nu :))) Tyckte att du inte "kändes som förr", funderade t om om du var arg på mig för något, men beslöt mig för att det inte skulle hindra mig :) Jo då, en liten skruttiplutta har jag fått, snart 4månader gammal :) Javisst kan vi inspirera varandra, låter finfint :) KRAM

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida